Ahora suena:

martes, 6 de mayo de 2014

Manel Ledesma May 06, 2014 at 09:29AM via Facebook

COM ADMIRAR I CELEBRAR LA DIFERÈNCIA CARLES CAPDEVILA 06/05/2014 00:00 UN DELS TICS més absurds de les societats on rendim culte a l’opinió és intentar convèncer els altres que visquin les coses com les vivim nosaltres. Les nostres passions és bo compartir-les, vendre-les amb entusiasme, fer-ne proselitisme. I un cop fet això, celebrar la diferència. Ahir vaig tenir la sort de parlar amb Kilian Jornet, i el vaig entendre molt bé. Se sent perdut i sense sentit en una gran ciutat i feliç a la muntanya, i hi vaig connectar de seguida, perquè a mi em passa exactament el contrari. Quan et sents perdut en un espai tens capacitat per entendre perfectament els que se senten perduts en un altre lloc, no cal que sigui el mateix. Quan algú m’explica com el fascina la pintura hi connecto perfectament, perquè a mi em fascina la gent fascinada davant d’una pintura, no em cansaria de mirar-me’ls. Crec que aprendre a admirar i a celebrar i a conviure amb la diferència és tan essencial que ho hem de practicar cada dia i amb cada petita cosa. Sabent com a mi em tira enrere la ceba puc posar-me a la pell del vegetarià i assumir com el tira enrere a ell aquest fuet que a mi em fa feliç. Si per tu la millor pel·lícula de la història és aquesta, alegra’t de qui et digui que la seva és aquella, perquè vol dir que ha sabut trobar la pel·lícula de la seva vida. I què que no sigui la teva? Un cop fet aquest entrenament, un cop assumit que en el món dels gustos individuals és compatible el desig de convence’ls dels nostres amb la probabilitat que al final no els n’hàgim convençut, podrem passar a la fase dos. Buscar aquesta diferència en aspectes més rellevants, gratar en els matisos, fugir dels prejudicis i alliberar-nos d’algunes proteccions pel plaer de contemplar la diversitat. I canviar, amb ganes de millorar.

No hay comentarios: